آموزشگاه : ۰۲۱۲۶۷۰۰۶۸۶
مرکز مشاوره : ۰۲۱۲۶۷۰۰۷۴۸
info@hozour.org

“کارگاه مایندفولنس نوجوانان” 12 تا 14 سال

ذهن آگاهی کیفیتی از هوشیاری است؛ به معنی توجّه کردن به لحظه کنونی؛ توجّهی هدفمند و بدون قضاوت. به عبارت دیگر، بودن در لحظه، با هر آن‌چه اکنون هست؛ بدون قضاوت و بدون اظهار نظر درباره آن‌چه اتفاق می‌افتد؛ یعنی تجربه واقعیت محض بدون توضیح. هشیاری لحظه به لحظه (Moment-by-moment awareness)، و یک حالت آزادی روانی، در هنگامی که توجّه کامل و بدون در نظر گرفتن هیچ نقطه نظری وجود دارد.ذهن آگاهی ارتقاء سطح خودآگاهی از طریق توجه آگاهانه مستمر بر عملکردها و اهداف، حضور داشتن در لحظه ی حال و مشاهده ی تجربیات مختلف بدون قضاوت و داوری آنهاست. مایندفولنس به تعبیر دیگری آگاه بودن به تجربه ی حاضر همراه با پذیرش است.

در روان‌شناسی و خودشناسی به مهارت توجه کردن آگاهانه به هر لحظه مایندفولنس [Mindfulness] یا (ذهن آگاهی) میگویند.

خیلی آسیب های فعلی که با آن مواجه هستیم به دلیل عدم توجه به آنها در دوره نوجوانی و جوانی است .وقتی به نوجوانان  ذهن آگاهی را آموزش می‌دهیم، آنها را با ابزارهایی برای ایجاد عزت نفس، مدیریت استرس و برخورد ماهرانه با چالش‌ها مجهز می‌کنیم. در هر مرحله از رشد، ذهن آگاهی می تواند ابزار مفیدی برای کاهش اضطراب و ارتقای شادی باشد. برای نوجوانان، ذهن‌آگاهی می‌تواند از مشکلاتی که ممکن است در زندگی با آن‌ها مواجه شوند، تسکین دهنده باشد. همچنین زیبایی حضور در لحظه حال را به آنها هدیه می دهد.

بخشی از دلیل موثر بودن ذهن آگاهی برای نوجوانان  را می توان با نحوه رشد مغز توضیح داد. در حالی که مغز ما به طور مداوم در طول زندگی ما در حال رشد است، اتصالات در مدارهای جلوی مغز با سریع ترین سرعت در دوران کودکی ایجاد می شود. ذهن آگاهی، که مهارت‌هایی مانند تمرکز و کنترل شناختی را که در قشر جلوی مغز کنترل می‌شوند، ارتقا می‌دهد، بنابراین می‌تواند تأثیر خاصی بر رشد مهارت‌هایی از جمله خودتنظیمی، قضاوت و صبر در دوران کودکی و نوجوانی داشته باشد.

اگر نوجوان از اضطراب رنج می برد، تمرین ذهن آگاهی می تواند جزء مهمی از زندگیش باشد. یادگیری در مورد ذهن آگاهی و نحوه مشارکت در ذهن آگاهی می تواند به آنها  کمک کند تا متوجه شود که نگرانی طبیعی است و زمانی که ما بیش از حد نگران هستیم روش های مقابله ای مفیدی وجود دارد.

– دسترسی به آرامش و شادمانی درونی با تمرین مهارت های ذهن آگاهی و مراقبه
– افزایش بهره وری، بهبود حافظه و توجه و همچنین بهزیستی کلی
– کمک به نوجوانان تا به جای ماندن در افکار منفی، علت یک مشکل یا پریشانی، روی راه‌های حل آن تمرکز کنند.
– ارتقا مهارت حل مسئله در مواجهه با چالش های متداول نوجوانان بواسطه تقویت حضور و پذیرش
– ارتقاء سطح کیفیت زندگی و امید به زندگی در نوجوانان از طریق افزایش صلح درون و شفقت به خویش
– کمک به نوجوانان در جهت مواجه شدن با چالش های روزمره و شناسایی و رفع موانع و فشار های موجود و در عین حال لذت بردن از لحظات زندگی
– تمرینات مایندفولنس نه تنها در حوزه ی تحصیل و یادگیری بلکه در تمام ابعاد زندگی و روابط شخصی نوجوانان با دوستان و خانواده هم به آنها بسیار کمک میکند.
– با انجام تمرینات مایندفولنس ، نوجوانان میتوانند هیجان و خشم خود را در این بازه ی سنی مدیریت کرده و در  مواجهه با مسائل آرام و بهشیار عمل کنند و با خود و جهان پیرامون در صلح و آشتی باشند
ذهن آگاهی به نوجوان می آموزد که نسبت به احساسات خود وسواس نداشته باشد، بلکه نسبت به آنها آگاه باشد، آنها را بپذیردو سپس رهایشان کند
تمرینات ذهن آگاهی، به نوجوانان کمک می کند تا با رویدادهای استرس زا روبرو شوند و احساسات شان را به روش های سالم تری مدیریت کنند



– انجام تمرینات رسمی مایندفولنس طراحی شده برای نوجوانان
– مدیریت هیجانات نوجوانان (استرس، غم ، خشم …) از طریق شناخت مکانیزم ایجاد و راهکارهای کاربردی جهت پاکسازی این هیجانات
– انجام تمرینات جهت مدیریت چالش های پر تکرار نوجوانان (اضطراب امتحان، ارتباط سازنده، تنبلی و… )
– شناخت ارزش ها و عمل متعهدانه به آنها جهت بالاتر بردن مهارت های فردی نوجوانان
– مدیریت هیجانات نوجوانان و تقویت بِهُشیـــاری بر اساس متدهای روز دنیا

 

 

شقایق حبیب فرعی
مربی تعالیم حضور و مایندفولنس

 

 

– افرادی که تایم محدود دارند و مایلند تا تعالیم حضور را بصورت فشرده و کامل آموزش ببینند.
– کسانی که در طول روز استرس و اضطراب زیادی تجربه می‌کنند.
– در مواجه با چالش ها عملکرد خوبی ندارند.
– افرادی که سرو صدای ذهنی زیاد دارند و در هیایوی زندگی غرق شده و احساس گم گشتگی دارند.
– خیلی از اوقات در حال سرزنش گری و جنگیدن با خود هستند.
– در برابر اتفاقات زندگی گارد می‌گیرند و مقاومت دارند.
– در ارتباطاتشان ضعیف عمل می‌کنند.

 

⚠️ محدودیت های دوره :

زمان برگزاری : طی پنج جلسه ساعت 14 الی 16

📍محل برگزاری: شریعتی جنب حسینیه ارشاد بن بست ارشاد پلاک ۳ طبقه اول سالن آموزش

◀️ نحوه برگزاری : کارگاه به صورت حضوری-آنلاین می‌باشد و امکان حضور برای ایرانیان عزیز ساکن خارج از کشور و شهرستانها بصورت کاملا آنلاین همراه با شرکت کنندگان حضوری فراهم است.

شرکت کنندگان در این کارگاه با انجام تمرینات رسمی مایند فولنس مناسب سازی شده برای نوجوانان  (body scan, yoga figure, walking meditation & sitting meditation) توانایی مدیریت هیجانات خود (استرس، غم ، خشم …) را از طریق شناخت مکانیزم ایجاد و راهکارهای کاربردی جهت پاکسازی این هیجانات  ارتقا می‌دهند.

در نتیجه انجام  مستمر تمرینات چالش های پر تکرار این برهه  (اضطراب امتحان ، ارتباط سازنده ، تنبلی  …  ) را به شکلی متفاوت مدیریت و با شناخت ارزش ها و عمل متعهدانه به  آنها در راستای بالاتر بردن مهارت های فردی خود قدم برمی‌دارد.

⚠️ امکان کنسلی تنها تا ۳ روز کامل قبل از شروع کارگاه وجود خواهد داشت و مبلغ نیز عینا عودت داده میشود. توجه بفرمایید پس از این موعد به هیچ عنوان کنسلی پذیرفته نشده و عودتی صورت نمیگیرد.

 

مدرس من کیست؟

روانشناس، مربی ارشد تعالیم حضور و مربی رسمی مایندفولنس و MBSR ،
لایف کوچ و بیزنس کوچ (با رویکرد مایندفول کوچینگ)
خالق موسسه آموزشی روانشناختی حضورنو
طراح و مجری کارگاه های خودشناسی، بالندگی فردی و توسعه سازمانی

تومان

مدت زمان
موضوع

اطلاعات دوره

درخواست تماس و پشتیبانی

Hidden
شرایط ثبت نام
پرداخت نقدی

تومان

امکان پرداخت ارزی و ریالی
پرداخت اقساطی
“کارگاه مایندفولنس نوجوانان” 12 تا 14 سال

تومان

برای ثبت نام نیاز به راهنمایی دارم!
شماره موبایل خودت رو اینجا وارد کن تا پشتیبان آموزش با شما تماس بگیرن.